Świece zapłonowe

Przedstawiamy szczegółowo informacje na temat wysokiej jakości świec zapłonowych ISKRA. Świece podzielone zostały na podstawowe linie produktowe: linię świec w wykonaniu standardowym, linię świec U-Super, linię świec GAS-SUPER. Każda część zawiera wiele istotnych informacji na temat świec zapłonowych ISKRA. 

Nasza oferta zawiera szereg różnorodnych typów świec zapłonowych, które mają zastosowanie w samochodach osobowych, w ciężarówkach i samochodach dostawczych, w skuterach i motocyklach, w silnikach sprzętu ogrodniczego (kosiarkach, podkaszarkach, piłach motorowych, itp.), czy w silnikach łodziowych. Zapraszamy do zapoznania się z pełną naszą ofertą.

Świece zapłonowe standard

Świece  zapłonowe  ISKRA  produkowane  są  w  oparciu  o  własną  konstrukcję i technologię.

Konstrukcja świec nadąża za coraz wyższymi wymogami stawianymi przez producentów silników oraz konkurencyjnym oddziaływaniem czołowych producentów świec zapłonowych. Stosowanie do produkcji świec zapłonowych importowanych materiałów o najwyższych parametrach jakościowych oraz przestrzeganie procesu technologicznego gwarantuje wysoką jakość produkowanych świec.

Świece zapłonowe, wyposażone w niklowo – chromowe elektrody środkowe z rdzeniem miedzianym, posiadają bardzo korzystną charakterystykę cieplną. Po rozruchu silnika szybko osiągają temperaturę pracy i są odporne na przeciążenia cieplne. Obniżenie średniej temperatury pracy elektrody środkowej przy wysokiej jakości stopu niklowo-chromowego zapewnia wysoką odporność na korozję, elektroerozję i obciążenia cieplne. Długi stożek izolatora gwarantuje wysoką odporność na zjawisko tzw. „bocznikowana” i wysoką skuteczność iskry.

ODMIANY KONSTRUKCYJNE ŚWIEC ZAPŁONOWYCH

W zależności od przeznaczenia, wymagań trwałościowych podyktowanych określonymi przebiegami międzyobsługowymi świece zapłonowe dzielone są na następujące odmiany konstrukcyjne:

  • świece zapłonowe o standardowej konstrukcji
  • świece o podwyższonej trwałości – wieloelektrodowe
  • świece o pomniejszonych gabarytach
  • świece compact do małych silników napędzających np. piły motorowe
  • świece w wykonaniu specjalnym

Wszystkie wyżej wymienione rodzaje świec współpracują z różnymi układami zapłonowymi. Niektóre z nich wymagają stosowania świec z rezystorem obniżającym poziom zakłóceń radioelektrycznych. W zależności od wymagań odbiorcy każdy typ świec może być wyposażony w opornik przeciwzakłóceniowy o rezystancji standardowej (wyróżnik R) lub obniżonej (wyróżnik X).

W silnikach z zapłonem iskrowym stosuje się wiele rozwiązań konstrukcyjnych świec zapłonowych. We wszystkich przypadkach starano się znaleźć optymalne rozwiązanie umożliwiające osiągnięcie najlepszych warunków wyładowania iskrowego w celu uzyskania  najlepszych efektów i skuteczności zapłonu.  Jest to bardzo ważny element w przypadku nowoczesnych silników, gdzie wymagania dotyczące czystości spalin przy zachowaniu wysokiej żywotności katalizatora jest stawiane na pierwszym miejscu.

Sprzyjającym temu celowi jest stosowanie w układach zapłonowych świec U-SUPER ze specjalną elektrodą boczną.

W rozwiązaniu konstrukcyjnym świecy zapłonowej U–SUPER zastąpiono płaską elektrodę boczną inną różniącą się przekrojem. Przekrój tej elektrody w miejscu wyładowania ma kształt litery „U”. Przyjęty kształt przekroju jest tak dobrany, aby zużycie podczas eksploatacji było równomierne. W całym okresie użytkowania wystające krawędzie elektrody zachowują taką samą powierzchnię współpracy.

Zastosowanie świec zapłonowych posiadających elektrodę boczną w kształcie litery „U” daje sprawdzone korzyści dla użytkownika:

1. Ułatwiony zapłon – dodatkowe dwie ostre krawędzie.

Poprzez zastosowanie dwóch ostrych krawędzi na elektrodzie bocznej w szczelinie międzyelektrodowej następuje powiększenie obszaru jonizacji mieszanki na etapie rozpoczęcia samozapłonu.

2. Poprawa dynamiki silnika ze względu na skrócenie okresu inicjacji zapłonu.
3. Oszczędności paliwa poprzez efektywniejsze spalanie mieszanki.
4. Zmniejszenie toksyczności emitowanych spalin.
5. Wydłużenie przebiegów eksploatacyjnych.
6. Wydłużenie żywotności katalizatora dzięki dokładnemu dopalaniu węglowodorów.

Oferujemy świece zapłonowe do gazu LPG.

Świece zapłonowe ewoluują równolegle z układami zapłonowymi i zasilania oraz konstrukcją silników spalinowych. Dążenie do podnoszenia średnich ciśnień indykowanych w silnikach powoduje pogorszenie warunków pracy elementów tworzących komory spalania. W związku z tym również i świece zapłonowe do współczesnych silników muszą charakteryzować się wzmożoną odpornością na ekstremalne warunki pracy.

Innym, niezwykle ważnym aspektem branym pod uwagę podczas konstruowania świec zapłonowych jest zapewnienie powtarzalnej pracy silnika w warunkach minimalnych i maksymalnych obciążeń. W świetle obowiązujących norm toksyczności spalin, nawet jeden cykl pracy silnika bez spalania występujący w trakcie testu przesądza o przekroczeniu dopuszczalnego stężenia węglowodorów w spalinach. Dlatego też konstrukcja świecy zapłonowej musi zapewniać stuprocentową skuteczność zainicjowania płomienia w cylindrze.

Producenci świec zapłonowych poza zadaniem, jakim jest nadążanie za rozwojem systemów spalania i stale zaostrzającymi się przepisami dotyczącymi emisji spalin w nowych silnikach, oferują także nowe konstrukcje świec zapłonowych spełniających prawidłowo swoją funkcję także w starszych typach silników, niekiedy znacznie zużytych zapewniając skuteczność zapłonu mieszanki w cylindrze oraz poprawiając toksyczność spalin.

Świece zapłonowe ewaluują równolegle z układami zapłonowymi i zasilania oraz konstrukcją silników spalinowych. Dążenie do podnoszenia średnich ciśnień indykowanych w silnikach powoduje pogorszenie warunków pracy elementów tworzących komory spalania. W związku z tym również i świece zapłonowe do współczesnych silników muszą charakteryzować się wzmożoną odpornością na ekstremalne warunki pracy.

Jednym z głównych elementów układu zapłonowego silnika spalinowego jest świeca zapłonowa. Podstawowym zadaniem świecy zapłonowej jest zrealizowanie we wnętrzu komory spalania wyładowania elektrycznego o wymaganym charakterze. Do podstawowych parametrów tego wyładowania należą napięcie szczytowe oraz energia iskry. Wyładowanie występuje pomiędzy elektrodą centralną, a jedną bądź kilkoma elektrodami bocznymi świecy. Do wywołania tego zjawiska niezbędne jest wystąpienie pewnej minimalnej wartości napięcia wtórnego. Wartość tego napięcia zależna jest od odległości między elektrodami świecy, medium przez które przeskakuje iskra, ciśnienia oraz kształtu elektrod. Aby doprowadzić do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej w cylindrze, ilość ciepła dostarczonego do ładunku musi być dostatecznie duża, aby zainicjować proces spalania w objętości na tyle duży, aby płomień zaczął się samorzutnie rozwijać. Intensywne zawirowania ładunku w cylindrze silnika utrudniają zapłon mieszanki oraz w skrajnych przypadkach doprowadzają do wygaszenia płomienia .

Stosowanie świec ISKRA GAS-SUPER przynosi wiele zalet i korzyści dla użytkownika. Wprowadzone w świecach zmiany konstrukcyjne bezpośrednio mają wpływ na niezawodną, cichą i płynną pracę silnika, a rozruch zimnego silnika jest znacznie ułatwiony. Dodatkowo świece GAS-SUPER charakteryzują się większą odpornością na obciążenia cieplne. Zmniejszone zostało ryzyko zaniku iskry, tzw. zjawiska „zarzucania”.

Należy również zaznaczyć, że świece GAS-SUPER z powodzeniem można stosować zarówno w silnikach gaźnikowych jak i wyposażonych układy wtryskowe. Dla świec wyposażonych w rezystor przeciwzakłóceniowy wartość rezystancji została optymalnie dobrana.

Stosowanie w silnikach gazu LPG i świec GAS-SUPER jest gwarancją osiągnięcia wymiernych korzyści nie tylko dla użytkownika, ale również dla środowiska. Przejawem tego jest m.in. zmniejszenie do 3 razy emisji szkodliwych substancji agresywnie oddziaływujących na środowisko. Brak osadów przy spalaniu umożliwia długą i niezawodną pracę świec zapłonowych. Świece GAS-SUPER obniżają głośność pracy silnika, co nie jest bez znaczenia szczególnie w ruchu miejskim. Dzięki tym świecom można bez kłopotów stosować tańsze, przyjazne środowisku paliwo LPG.

Świece zapłonowe ISKRA GAS-SUPER kompleksowo rozwiązują problemy klienta związane z niezawodnością  i oszczędnością w zużyciu paliwa.

Konstrukcje świec do silników napędzanych gazem pozwalają w dużym stopniu na zniwelowanie niekorzystnych zjawisk, występujących podczas spalania paliwa LPG. Świece zapłonowe dla zapłonu iskrowego silnika z paliwem gazowym posiadają swoją konstrukcję w sposób nadrzędny przyporządkowaną do pracy z paliwem gazowym, a w drugiej kolejności do pracy z paliwem benzynowym. Jej konstrukcja zapewnia właściwie dobrane parametry iskry oraz jej energię, gwarantującą każdorazowy zapłon mieszanki gazowo-powietrznej pomimo utrudnień spowodowanych paliwem gazowym. Szczególnie jest to ważne w okresie zimowym, gdzie wyraźnie dają się odczuć różnice w jakości paliwa gazowego lub nie odpowiednich proporcji propanu i butanu.

Świece GAS-SUPER zmienione zostały pod względem konstrukcji. Zmiany te mają na celu likwidację skutków wydłużenia oddziaływania płomienia na izolator i elektrody poprzez optymalne podwyższenie wartości cieplnej. Ograniczono w ten sposób cieplne i elektroerozyjne zużycie elektrod, zwiększając tym samym ich żywotność.

Zastosowanie gazu utrudnia jonizację w komorze spalania. Przeciwdziałaniem takiej sytuacji jest zmniejszenie szczeliny międzyelektrodowej, eliminujące skłonność do tzw. „gubienia” iskier. Powolny proces spalania gazu w cylindrze wymaga zastosowania świec o wystającym stożku izolatora. Dokonano również rewizji zastosowań i wyeliminowano świece ze schowanym stożkiem. W celu jak najlepszej pracy świecy dokonano analizy „zapasu” wartości cieplnej świec i opracowano tabelę zastosowań, która określa przeznaczenie świec GAS-SUPER do poszczególnych silników.

Zalety rozwiązań konstrukcyjnych świec ISKRA GAS-SUPER zostały potwierdzone w testach jakościowych i wytrzymałościowych w renomowanych ośrodkach badawczych, również u producentów samochodów. Badania te obejmowały: trwałość, niezawodność zapłonu w trudnych warunkach klimatycznych, pomiary toksyczności spalin oraz zużycia paliwa. Otrzymane wyniki z badań świec ISKRA są lepsze od ustalonych limitów norm. Zużycie paliwa oraz dynamika silnika z wtryskiem sekwencyjnym nie odbiegają od osiągów silników zasilanych benzyną. Rezultaty badań stanowiskowych zostały zweryfikowane w badaniach eksploatacyjnych, a wyniki w pełni zostały potwierdzone.