Świece zapłonowe ISKRA Kielce
Instalacja i eksploatacja
Przed zamontowaniem świec w silniku należy sprawdzić prawidłowość ich doboru.
Zaleca się wymianę kompletu świec, po przebiegu określonym przez producenta silnika lub w przypadku ich uszkodzenia. Typowym objawem uszkodzenia świec jest trudność w uruchomieniu zimnego silnika.
Zaleca się również wymontowanie i sprawdzenie świec przed sezonem zimowym.
Świece z przepaloną osłoną lub spiralą należy wymienić (cały komplet). Spiralę grzejną można sprawdzić za pomocą miernika uniwersalnego, dokonując pomiaru oporności pomiędzy końcówką przyłączeniową, a korpusem świecy.
Doboru właściwej świecy należy dokonać na podstawie instrukcji obsługi lub tabeli zamienników.
Świece należy wkręcać w gniazdo głowicy silnika przy pomocy klucza dynamomertycznego.
Kontrola wyglądu świec żarowych pozwala na ocenę stanu technicznego silnika jak również konieczności ewentualnej jego regulacji. W warunkach warsztatowych po rodzaju usterki świecy można określić niedomaganie silnika. Najczęściej spotyka się następujące rodzaje usterek:
- zaolejenie i zanieczyszczenie nagarem świadczące o nadmiernym zużyciu oleju, uszkodzeniu pompy wtryskowej,
- odpadnięcie części elementu grzejnego spowodowane zbyt wczesnym wtryskiem paliwa przy niedostatecznym jego rozpyleniu,
- przegrzanie elementu może świadczyć o niedostatecznym chłodzeniu gniazda świecy lub wypaleniu uszczelki pod głowicą,
- ciągłe niedogrzanie świecy spowodowane jej niedokręceniem, przepaleniem spirali lub zagnieceniem sześciokąta przy instalowaniu świecy w silniku prowadzącym do jej zwarcia.