Świece zapłonowe należy wkręcać w głowicę silnika przy pomocy klucza dynamometrycznego wg. podanych niżej wartości momentów montażowych.
|
|
Moment
|
obrotowy |
Rodzaj uszczelnienia
|
Rodzaj
gwintu
|
Głowica żeliwna
[Nm]
|
Głowica aluminiowa
[Nm]
|
|
M10x1
M14x1,25
M18x1,5
|
14
35
40
|
14
28
35
|
|
M14x1,25
M18X1,5
|
20
30
|
20
20
|
Poniżej przedstawiony jest sposób dokręcania świec zapłonowych bez użycia klucza dynamometrycznego:
Przedstawione na rysunkach sposoby dokręcania
dotyczą tylko świec nowych wkręcanych po raz pierwszy.
UWAGA:
nadmierne dokręcanie świec może spowodować uszkodzenie gwintu,
niedokręcenie świecy powoduje wydmuchiwanie mieszanki i spalin przez gwint, a więc dekompresję i przegrzanie świecy.