Polski  English  Русский  Deutsch  
Formularz Szukaj
bl2br2tl2tr2

Świece zapłonowe ISKRA Kielce

Świece Long Line


Dążenie do uzyskania coraz lepszych parametrów silnika stawia coraz wyższe wymogi dla konstrukcji świec zapłonowych. Rozwiązano to przez wprowadzenie konstrukcji świec typu Long-Line (wyróżnik w oznaczeniu świecy „L”). Świece tego typu charakteryzują się głębokim wnikaniem elektrod w komorę silnika (wystawanie stożka izolatora z korpusu świecy wynosi 3,5 mm, a w tradycyjnym rozwiązaniu jest to 1,5 mm), co pozwala zoptymalizować spalanie mieszanki w komorze cylindra. 
Zalety świec Long-Line ujawniają się szczególnie w silnikach wielozaworowych poprzez:
Ø- wzrost dynamiki silnika,
Ø- zwiększenie skuteczności zapłonu,
Ø- wydłużenie żywotności świec,
Ø- wydłużenie żywotności katalizatora,
Ø- harmonijne współdziałanie z silnikami zasilanymi ubogimi 
  mieszankami lub gazem.

W zależności od ilości elektrod bocznych świece typu Long-Line można podzielić na:


Jednoelektrodowe typu:  SFE55LRS, SFE65LRS stosowane np. w samochodach: Honda, Mazda, Toyota.
2.Dwuelektrodowe typu: SFE55LDRS, SFE65LDRS stosowane np. w samochodach: Citroen (Xantia, Xara, Saxo 1.0, itd), Daewoo (Leganza, Nubira), Opele (Astra II, nowe Corsy, Tigry, i Vectry), Peugeoty (205, 206, 306, 307, 405, 406, 605, 806), Renault (Clio II 1.6, Laguna 1.6 Megane 1.6).
Trójelektrodowe typu FE65LTXS, SFE65LTXS stosowane np. w samochodach grupy Volkswagen: Audi, Skoda, Seat, Volkswagen.