Świece zapłonowe ISKRA Kielce
Różnice w budowie
Konstrukcje świec do silników napędzanych gazem pozwalają w dużym stopniu na zniwelowanie niekorzystnych zjawisk, występujących podczas spalania paliwa LPG. Świece zapłonowe dla zapłonu iskrowego silnika z paliwem gazowym posiadają swoją konstrukcję w sposób nadrzędny przyporządkowaną do pracy z paliwem gazowym, a w drugiej kolejności do pracy z paliwem benzynowym. Jej konstrukcja zapewnia właściwie dobrane parametry iskry oraz jej energię, gwarantującą każdorazowy zapłon mieszanki gazowo-powietrznej pomimo utrudnień spowodowanych paliwem gazowym. Szczególnie jest to ważne w okresie zimowym, gdzie wyraźnie dają się odczuć różnice w jakości paliwa gazowego lub nie odpowiednich proporcji propanu i butanu.
Świece GAS-SUPER zmienione zostały pod względem konstrukcji. Zmiany te mają na celu likwidację skutków wydłużenia oddziaływania płomienia na izolator i elektrody poprzez optymalne podwyższenie wartości cieplnej. Ograniczono w ten sposób cieplne i elektroerozyjne zużycie elektrod, zwiększając tym samym ich żywotność.
Zastosowanie gazu utrudnia jonizację w komorze spalania. Przeciwdziałaniem takiej sytuacji jest zmniejszenie szczeliny międzyelektrodowej, eliminujące skłonność do tzw. „gubienia” iskier. Powolny proces spalania gazu w cylindrze wymaga zastosowania świec o wystającym stożku izolatora. Dokonano również rewizji zastosowań i wyeliminowano świece ze schowanym stożkiem. W celu jak najlepszej pracy świecy dokonano analizy „zapasu” wartości cieplnej świec i opracowano tabelę zastosowań, która określa przeznaczenie świec GAS-SUPER do poszczególnych silników.
Zalety rozwiązań konstrukcyjnych świec ISKRA GAS-SUPER zostały potwierdzone w testach jakościowych i wytrzymałościowych w renomowanych ośrodkach badawczych, również u producentów samochodów. Badania te obejmowały: trwałość, niezawodność zapłonu w trudnych warunkach klimatycznych, pomiary toksyczności spalin oraz zużycia paliwa. Otrzymane wyniki z badań świec ISKRA są lepsze od ustalonych limitów norm. Zużycie paliwa oraz dynamika silnika z wtryskiem sekwencyjnym nie odbiegają od osiągów silników zasilanych benzyną. Rezultaty badań stanowiskowych zostały zweryfikowane w badaniach eksploatacyjnych, a wyniki w pełni zostały potwierdzone.