W silnikach z zapłonem iskrowym stosuje się wiele rozwiązań konstrukcyjnych świec zapłonowych. We wszystkich przypadkach starano się znaleźć optymalne rozwiązanie umożliwiające osiągnięcie najlepszych warunków wyładowania iskrowego w celu uzyskania najlepszych efektów i skuteczności zapłonu. Jest to bardzo ważny element w przypadku nowoczesnych silników, gdzie wymagania dotyczące czystości spalin przy zachowaniu wysokiej żywotności katalizatora jest stawiane na pierwszym miejscu.
Sprzyjającym temu celowi jest stosowanie w układach zapłonowych świec U-SUPER ze specjalną elektrodą boczną.
W rozwiązaniu konstrukcyjnym świecy zapłonowej U–SUPER zastąpiono płaską elektrodę boczną inną różniącą się przekrojem. Przekrój tej elektrody w miejscu wyładowania ma kształt litery "U". Przyjęty kształt przekroju jest tak dobrany, aby zużycie podczas eksploatacji było równomierne. W całym okresie użytkowania wystające krawędzie elektrody zachowują taką samą powierzchnię współpracy.